עורך דין לכתובה – להכיר את הפרטים הקטנים

כתובה יכולה להוות מסמך משפטי לכל דבר ועניין וכשאר עוסקים בדיני המשפחה בכלל ובגירושין בפרט, החשיבות שיש לעורך דין לענייני כתובה הינה מכרעת. כל הפרטים הקטנים שכדאי לדעת

 

הכתובה היא חוזה נישואין מבוסס הדין היהודי, אשר מתווה את הזכויות והחובות בין בני הזוג בנישואים יהודיים. המילה “כתובה” פירושה מילולית “כתוב” או “מסמך” בעברית. הכתובה מהווה מסורת עתיקה שהיתה ועודנה חלק סטנדרטי בחתונות יהודיות במשך מאות שנים והיא משמשת כהסכם משפטי מחייב המגן בעיקר על זכויות האישה במסגרת הנישואין. מדובר במסמך שישנה חשיבות להבנתו והבנת השלכותיו.

 

עיקרי הכתובה

הכתובה כוללת בדרך כלל הוראות שונות הקשורות לנושאים רבים אשר משפיעים על מערכת היחסים בין בני הזוג בשלביה השונים וביניהם בין היתר גם הנושאים הבאים:

  • תמיכה כספית, ירושה והתחייבויות אחרות
  • תחומי אחריותו של הבעל כלפי אשתו
  • פירוט התמיכה הכספית או ההסדר שהאישה תהיה זכאית להם במקרה של גירושין או מות הבעל

חשוב לדעת: בנוסף להיבטים הכספיים, הכתובה כוללת פעמים רבות הצהרות אהבה ומחויבות בין בני הזוג, המבטאות את המחויבויות והאחריות ההדדית שלהם במסגרת הנישואין ויש בה כדי להוות תזכורת מוחשית להבטחות של בני הזוג זה לזה ולמחויבות המשותפת שלהם למערכת היחסים שלהם עוד בתחילתה.

 

עורך דין לכתובה – 4 יתרונות מהותיים שכדאי שתכירו

לעורך דין לכתובה ישנו יתרון מהותי ביחס לכל עורך דין אחר לענייני משפחה, שכן, הבנה מהותית של המסמך האמור יש בה כדי להוות תפקיד משמעותי בנושאים הקשורים לכתובה במספר דרכים:

  1. הבנת היבטים משפטיים של מסמך דתי: עורך דין הבקיא בדיני משפחה יהודיים בכלל ונושא הכתובה בפרט יכול לספק מומחיות והכוונה לגבי ההשלכות המשפטיות של הכתובה. עורך דין לכתובה יכול להסביר את הזכויות והחובות המפורטות במסמך ולסייע להבטיח שהכתובה עומדת בדרישות הרלוונטיות.
  2. היערכות לפירוק נישואין: בנסיבות מצערות בהן נישואים מסתיימים בגירושין או פרידה, עורך דין לכתובה יכול לסייע בניווט ההליך המשפטי ולוודא כי תנאי הכתובה יטופלו כראוי. הוא יכול לסייע במשא ומתן להסדרים, בקביעת התחייבויות פיננסיות וקידום זכויות הצדדים המעורבים.
  3. גישור ויישוב סכסוכים: אם מתעוררים סכסוכים או חילוקי דעות בין הצדדים לגבי הכתובה או הוראותיה, עורך דין לכתובה, שזה הוא תחום מומחיותו, יכול לספק שירותי גישור שיסייעו בפתרון סכסוכים בדרכי נועם. עורכי דין אלו יכולים להקל על דיונים ומשא ומתן בין הצדדים ולפעול למציאת פתרונות מקובלים על הצדדים.
  4. ייעוץ וייצוג משפטי: במקרים בהם מתעוררות סוגיות או מורכבויות משפטיות לגבי הכתובה, כגון מחלוקות על פרשנות, אכיפה או תוקף, עורך דין לכתובה יכול ספק ייעוץ משפטי ברוח המסמך היהודי ולייצג את האינטרסים של הצדדים המעורבים בהליכים המשפטיים השונים. עורך דין לכתיבה יכול לפעול לקראת פתרון המקיים את הזכויות והאינטרסים של הלקוחות שלהם.

 

מומחיות מקצועית של עורך דין כתובה

בזכות מומחיות מקצועית כמו זו שאנו מציעים בסגל שמחיוב ושות’, תוכלו לקבל ייעוץ מקיף מבחינה משפטית והלכתית ביחס למסמכים שונים וביניהם גם הכתובה. הליווי המקצועי שלנו יספק לכם הבנה נרחבת לצד בחינת האפשרויות השונות העומדות בפניכם וכמובן כל אפשרויות הייצוג בנושאים הקשורים גם לכתובה. לאחר פגישת ייעוץ עם עורך דין לעייני  משפחה בה נבחן את הכתובה, נוכל להמליץ לכם על דרכי הפעולה האפשריות אשר יטיבו עמכם בבואכם לדון ולעסוק בפרטי התכובה ובהשלכותיה.

 

צרו איתנו קשר עוד היום לקביעת פגישת ייעוץ בנוגע לכתובה שלכם וכל הזכויות והחובות הנובעות ממנה

בן גוריון 11, מגדל ויטה, בני ברק

לקביעת פגישת ייעוץ

Accessibility
×

Shalom!

What legal advice do you need?

× Consultation 24/7